Absintmerken

Duplais Balance

picasso (01/29/07 om 18:17:08):

Messieurs...

Ik zag nog nergens het onderwerp "Duplais Balance", dus bij deze maak ik er gebruik van om het te starten.
Ik ontving eergisteren mijn bestelling van Markus Lion, waaronder dus een fles Duplais Balance, en ook al ben ik geen kenner, ik vindt hem toch warm aan te bevelen (zeker de prijs-kwaliteit verhouding is interessant). Niettegenstaande ik de klassieke Duplais toch nog steeds in z'n geheel beter vindt, heeft de Balance net die eigenschappen die (naar mijn smaak) ontbreken bij de Duplais: het meer uitgesproken kruidige karakter (ik kan ze nog niet allemaal uit elkaar houden maar ik smaak toch wel duidelijk koriander), en de iets zachtere venkelsmaak (die mij zelfs een beetje doet denken aan Kübler). De licht-bittere afdronk van de Duplais ontbreekt helaas wel een beetje. Nu, dit is net het lastige vond ik: de tekorten van de ene zijn de troeven van de ander en omgekeerd, ik hoop dat ze bij Matter eens met een symbiose van beiden op de markt komen...nu, tot zover mijn enige krittische noot, de rest is enkel lof! Heerlijk en een meer dan aantrekkelijke prijs!

 

lezArts_du_Soleil (01/29/07 om 21:27:02):

Nou, ik ben benieuwd. Ik zal weer eens bij Helfrich gaan shoppen.

 

Helfrich (01/29/07 om 21:38:48):

Balance is excellent, vind ik. Het product is vooral bedoeld voor nieuwelingen die afgeschrikt kunnen worden door de grilligheid van een meer klassieke Verte. Opmerkelijk is dat juist veel ervaren absintheurs de Duplais Balance verkiezen boven de Duplais 72.

 

Absintmerken